Програма поводження з твердими побутовими відходами на 2021-2025 роки
АРБУЗИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
Від 12.03. 2021 року № 5 VІ чергової сесії
смт.Арбузинка ІХ скликання
Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами на території Арбузинській селищній раді на 2021-2025 роки
З метою реалізації Національної стратегії поводження з твердими побутовими відходами в Україні, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004року №265 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами», керуючись Законами України «Про відходи», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на підставі пункту 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою підвищення ресурсозбереження, зменшення шкідливого впливу відходів на навколишнє природне середовище і здоров’я людей, враховуючи висновок спільного засідання постійних комісій селищної ради, Арбузинська селищна рада
ВИРІШИЛА :
1. Затвердити Програму поводження з твердими побутовими відходами по Арбузинській селищній раді на 2021-2025 роки, що додається.
2. Фінансовому відділу, щорічно при формуванні селищного бюджету передбачати кошти в бюджеті на фінансування Програми.
3.Контроль за виконанням цього рішення покласти з питань торгівельного і побутового обслуговування житлово - комунального господарства,зв’язку, будівництва та транспорту та з питань планування бюджету і фінансів, регуляторної політики
Селищний голова Євгеній ТРАВЯНКО
Додаток
до рішення сесії селищної ради
від 12.03.2021 № 5
Програма
поводження з твердими побутовими відходами
на 2021-2025 роки
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Відділ архітектури,будівництва та земельних відносин Арбузинської селищної ради
|
2. |
Законодавча база,дата, номер і назва документа органу виконавчої влади про розроблення Програми
|
Закон України «Про відходи », Про охорону навколишнього природного середовища «,№ Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»,»Про місцеве самоврядування в Україні . |
3. |
Розробник Програми |
- Відділ архітектури, будівництва та земельних відносин Арбузинської селищної ради
|
4. |
Співрозробники Програми
|
Комунальне підприємств « Арбузинський ККП»
|
5. |
Відповідальний виконавець Програми |
КП « Арбузинський ККП «
|
6. |
Учасники Програми |
Відділ архітектури, будівництва та земельних відносин селищної ради, КП « Арбузинський ККП «
|
7. |
Термін реалізації Програми |
2021-2025 роки
|
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього у тому числі ;
|
|
9 |
Кошти місцевого бюджету |
|
10 |
Кошти інших джерел |
Інші джерела фінансування |
11 |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Арбузинська селищна рада |
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
.Актуальною проблемою в Арбузинській селищній раді залишається питання поводження з твердими відходами ( далі-ТПВ). Відп овідно до Закону України «Про відходи» під поводженням з побутовими відходами розуміються дії, спрямовані на транспортування відходів, їх зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.
Основними принципами у сфері поводження з відходами є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров’я людини від негативного впливу відходів, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання відходів з метою забезпечення його сталого розвитку.
В Україні практично усі міста та села використовують для утилізації, знешкодження та захоронення ТПВ полігони, комплекси, споруди та інші спеціально відведені місця чи об’єкти відповідно до законодавства.
У процесі експлуатації цих об’єктів можливі різні види впливу на навколишнє природне середовище: вплив на територію, умови землекористування і геологічне середовище, що проявляється у зміні рельєфу, можливої активізації екзогенних процесів, зміні гідрогеологічних характеристик і умов поверхневого стоку, небезпеці розвитку ерозій, збільшенні навантажень на ґрунти.
Можливий збиток довкіллю від функціонування полігонів обумовлений утворенням фільтрату і біогазу в товщі тіла звалища, які здійснюють значний негативний вплив на природне середовище.
Крім того, актуальною проблемою є стихійні засмічення окремих ділянок сіл та селища.
Основними проблемами, на розв’язання яких спрямована Програма є:
- недостатньо розвинена система збору ТПВ;
- зношеність автотранспорту та контейнерів;
- недосконала система методів переробки ТПВ.
За рахунок організаційно-розпорядчих, економічних, нормативно-правових заходів передбачається забезпечити умови для впровадження сучасної системи поводження з ТПВ та зменшити негативний вплив відходів на навколишнє природне середовище.
2. Визначення мети Програми
Метою Програми є створення умов, що сприятимуть забезпеченню повного збирання, перевезення, утилізації та захоронення ТПВ і обмеження їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище та здоров’я людини; розширення і модернізація діючих потужностей із збирання, перероблення та утилізації ТПВ, використання побутових відходів, як джерела вторинної сировини.
3. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, терміни виконання завдань, заходів.
Практичний досвід знешкодження ТПВ у різних країнах свідчить, що не існує універсального методу, який би задовольняв сучасні вимоги екології, економіки, ресурсозбереження та ринку. Цим вимогам, тенденціям розвитку світової практики найбільшою мірою відповідає впровадження комплексної системи збирання та утилізації ТПВ, яка забезпечує використання відходів як джерела вторинної сировини.
Усі існуючі методи мають свої недоліки та переваги і повинні застосовуватися залежно від конкретних умов. Одним з головних завдань при створенні цілісної системи знешкодження відходів є зниження ризику для здоров’я людей та забруднення довкілля. Тому при виборі способу видалення, перероблення, утилізації та знешкодження відходів мають бути визначені можливі негативні наслідки для здоров’я населення та впливу на стан довкілля. Пріоритетними методами є такі, що зводять негативні наслідки нанівець чи хоча б дозволяють їх мінімізувати. У будь-якому разі зниження ризику при поводженні з відходами повинно гарантуватися виконанням санітарних правил та відповідних гігієнічних нормативів.
На цей час використовується метод захоронення всіх відходів на полігоні зі всіма його недоліками, через що система поводження з ТПВ потребує переходу на більш прогресивні методи вирішення проблеми. У зв’язку із цим в найкоротшій перспективі оптимальною схемою поводження з ТПВ є роздільний збір ресурсо цінних матеріалів, з подальшим їх сортуванням .
Для вирішення проблемних питань поводження з ТПВ Програма передбачає цілий комплекс заходів, зазначених у додатку 2 до Програми.
Ресурсне забезпечення Програми наведене у додатку 1 до Програми.
4. Перелік завдань, заходів Програми, напрями використання бюджетних коштів та результативні показники
Основними завданнями Програми є створення системи поводження з ТПВ заснованої на нових технологіях для вирішення наявних проблем у короткостроковій перспективі та підготовки матеріальної, інформаційної і фінансової бази для управління ТПВ на довгострокову перспективу.
Перелік напрямів, завдань, заходів Програми наведено у додатку 2 до Програми.
5. Координація та контроль за виконанням Програми
Загальна координація та контроль за ходом виконання Програми покладені на відділ архітектури,будівництва та земельних відносин.
З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості
Фінансового забезпечення Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійну комісію селищної ради з питань торгівельного і побутового обслуговування, житлово- комунального господарства,зв’язку, б, планування фінансів, бюджету, соціально – економічного розвитку, промисловості та підприємництва.
Контроль за цільовим та ефективним використанням коштів покладається на розпорядників коштів, замовників заходів та виконавців робіт. Звіт про виконання Програми заслуховується на сесії міської ради після завершення терміну її дії.
Секретар селищної ради Н.М.ФЕДОРОВА
Додаток 1
до Програми поводження з твердими побутовими відходами на 2021-2025 роки
Ресурсне забезпечення
Програми поводження з твердими побутовими відходами на 2021-2025 роки
№ п/п |
Обсяг коштів, які планується залучити на виконання Програми, тис. грн. |
Етапи виконання |
Загальний обсяг фінансування, тис. грн. |
||||
2021 рік |
2022 рік |
2023 рік |
2024 рік |
2025 рік |
|||
1. |
Обсяг фінансових ресурсів, всього
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
до Програми поводження з твердими побутовими відходами на 2021-2025 роки
Напрями діяльності, завдання та заходи Програми
поводження з твердими побутовими відходами на 2021-2025 роки
№ п/п |
Напрям діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів Програми |
Термін виконання заходу (роки) |
Виконавці |
Джерела фінансу-вання |
Орієнтовні обсяги фінансува-ння (вартість) тис. грн |
Очікуваний результат |
|
|||
1. |
Створення умов для роздільного збирання, перевезення, зберігання та захоронення відходів |
1. Капітальний ремонт сміттєвих площадок |
2021 |
відділ архітектури,будівництва та земельних відходів |
Бюджет селищноїради |
|
Забезпечення належного санітарного стану місць збору твердих побутових відходів, покращення умов проживання мешканців сіл та селища |
||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
|
||||||||||
2024 |
|
||||||||||
2025 |
|
||||||||||
2. Закупівля та влаштування навісів на сміттєві площадки |
2021 |
відділ архітектури, будівництва та земельних відносин |
Бюджет селищної ради кошти з інших джерел |
|
Забезпечення належного санітарного стану на територіях, які прилеглі до місць збору твердих побутових відходів
|
||||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
|
||||||||||
2024 |
|
||||||||||
2025 |
|
||||||||||
|
|
3. Закупівля євро контейнерів для роздільного збирання твердих побутових відходів |
2021 |
відділ архітектури,будівництва та земельних відносин |
Бюджет селищної ради, кошти з інших джерел |
|
Забезпечення роздільного збору твердих побутових відходів, покращення екологічного та санітарного стану |
||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
|
||||||||||
2024 |
|
||||||||||
2025 |
|
||||||||||
|
2021 |
|
бюджет, кошти з інших джерел |
|
Забезпечення вилучення ресурсоцінних компонентів, скорочення обсягів захоронення твердих побутових відходів
|
||||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
|
||||||||||
2024 |
|
||||||||||
2025 |
|
||||||||||
5. Придбання спецтехніки, механізмів для збору, перевезення,побутових відходів, до полігону |
2021 |
відділ архітектури, будівництва та земельних відносин |
Бюджет Селищної ради,кошти з інших джерел |
|
Забезпечення своєчасного та якісного надання послуг зі збору, утилізації твердих побутових відходів та належної експлуатації полігону |
||||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
- |
||||||||||
2024 |
- |
||||||||||
2025 |
- |
||||||||||
6. Проведення робіт з рекультивації полігону, влаштування під’їзних шляхів до полігону |
2021 |
КП «Арбузинський ККП» |
Бюджет Селищної ради |
|
Створення умов для поводження з твердими побутовими відходами |
||||||
|
|
||||||||||
2022 |
|
||||||||||
|
|
2023 |
|
||||||||
2024 |
|
||||||||||
2025 |
|
||||||||||
7. Проведення робіт щодо ліквідації стихійного засмічення окремих територій громади |
2021 |
КП « Арбузинський ККП « |
Бюджет селищної ради |
|
Забезпечення належного санітарного та екологічного стану сіл та селища |
||||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
|
||||||||||
2024 |
|
||||||||||
2025 |
|
||||||||||
2.
|
Удосконалення системи поводження з твердими побутовими відходами |
1. Розроблення Схеми санітарної очистки селища та сіл |
2021 |
відділ архітектури,будівництва та земельних відносин |
|
|
Систематизація заходів з поводження з твердими побутовими відходами та створення сприятливих умов для реалізації завдань у сфері поводження з твердими побутовими відходами |
||||
|
|||||||||||
2022 |
|||||||||||
|
|||||||||||
2023
|
|
||||||||||
2024
|
|||||||||||
2025 |
|||||||||||
|
|||||||||||
3. |
Організаційно-інформаційне забезпечення |
1. Організація та проведення заходів щодо пропаганди охорони навколишнього природного середовища та інформування населення з питань поводження з твердими побутовими відходами: проведення семінарів, буклетів, інформаційних листівок та їх розповсюдження |
2021 |
Відділ архітектури,будівництва та земельних відносин |
Бюджет селищної ради |
|
Проведення інформаційної політики з мешканцями міста щодо особливостей роздільного збору твердих побутових відходів, підвищення екологічної свідомості громадян, забезпечення проведення заходів з питань поводження з твердими побутовими відходами |
||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
|
||||||||||
2024 |
|
|
|||||||||
2025 |
|
||||||||||
2. Проведення круглих столів та нарад з питань поводження з твердими побутових відходів |
2021 |
Відділ архітектури,будівництва та земельних відносин |
Бюджет селищної ради |
|
|
||||||
2022 |
|
||||||||||
2023 |
|
||||||||||
2024 |
|
||||||||||
2025 |
|
||||||||||
|
|
3.Досягти стовідсоткового укладання договорів на вивіз твердих побутових відходів усіма категоріями їх утворювачів на території смт. Арбузинка та населених пунктах громади |
2021 |
КП « Арбузинський ККП « |
Не потребує |
|
|
||||
2022 |
|||||||||||
2023 |
|||||||||||
2024 |
|||||||||||
2025 |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|
4.Продовжити практику проведення щотижневих « чистих четверг»з метою підтримання належного санітарного стану у населених пунктах громади |
2021 |
Виконавчий комітет селищної ради |
Не потребує |
|
|
||||
2022 |
|||||||||||
2023 |
|||||||||||
2024 |
|||||||||||
2025 |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|
5. Організовувати постійне проведення рейдів- перевірок санітарного стану селища та населених пунктів із залученням депутатів |
2021 |
Виконавчий комітет селищної ради |
Не потребує |
|
|
||||
2022 |
|||||||||||
2023 |
|||||||||||
2024 |
|||||||||||
2025 |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|
6. Брати участь у обласному та Всеукраїнському конкурсі « Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку |
2021 |
Виконавчий комітет селищної ради |
Не потребує |
|
|
||||
2022 |
|||||||||||
2023 |
|||||||||||
2024 |
|||||||||||
2025 |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|