Пенсійний фонд України
09 Жовтня, 2024 р., 13:48
З 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки – цифрові аналоги паперових трудових книжок. Електронна трудова книжка удосконалила облік трудової діяльності українців, зменшила паперовий документообіг та пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів, а також надала можливість звірити свій стаж, у тому числі набутий до 01.01.2004. Дані з електронної трудової книжки можна використати для підтвердження досвіду роботи під час працевлаштування. Для цього в онлайн-режимі потрібно сформувати витяг з електронної трудової книжки, скориставшись вебпорталом електронних послуг Пенсійного фонду України. Алгоритм дій: 1. Увійдіть на вебпортал Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua . 2. Авторизуйтеся зручним для себе способом – за допомогою (КЕП), Дія.Підпис або банківської картки ID.GOV.UA. 3. Оберіть в розділі «Комунікації з ПФУ» пункт «Запит на отримання електронних документів». 4. Оберіть необхідний тип звернення з переліку – «Витяг з ЕТК». 5. Поля запиту заповнюються автоматично. У разі відсутності, зазначте номер телефону та обов’язково заповніть клітинку біля пункту «Я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних» та натисніть «Відправити до ПФУ». Після відправки запиту натисніть «ОК». 6. Документ формується декілька хвилин. Перевірити результат опрацювання запиту можна в розділі «Мої звернення». Натисніть на піктограму стрілочки вниз, щоб розгорнути вкладку.
08 Жовтня, 2024 р., 08:23
Відповідно до ст. 40 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 № 1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж, починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року, незалежно від перерв. Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 (із змінами), зареєстрованого Міністерством юстиції України від 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 визначено форму довідки про заробітну плату для обчислення пенсії (Додаток 5). Форма довідки про заробітну плату для обчислення пенсії містить певні реквізити, зокрема, передбачено місце для печатки (М.П.) із застереженням (за наявності). Відповідно до ст. 58-1 Господарського кодексу України використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим. Відтак, відсутність відбитку печатки на документі не створює юридичних наслідків, а питання врахування довідки про заробітну плату, видану для обчислення пенсії за періоди роботи по 30.06.2000, вирішується за результатами перевірки відповідності даних, зазначених у довідці, первинним документам про нараховану заробітну плату
04 Жовтня, 2024 р., 13:52
Сьогодні чимало українців змушені рятуватися від війни за кордоном.
03 Жовтня, 2024 р., 13:39
Отримувач пенсії зобов’язаний повідомити Пенсійний фонд про зміну своїх персональних даних. Для цього слід подати відповідну заяву, до якої додати новий паспорт громадянина України та документ, на підставі якого внесено зміни.
03 Жовтня, 2024 р., 13:10
Запитання: Збираюсь на пенсію.
01 Жовтня, 2024 р., 08:07
1 травня 2023 року набрав чинності Закон України від 20.03.2023 № 2980 ІХ “Про одноразову грошову допомогу за шкоду життю та здоров’ю, завдану працівникам об’єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії російської федерації проти України” (далі — Закон).
27 Вересня, 2024 р., 15:09
Відповідно до статті 22 Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 21.09.2022 року № 2620-IX (далі - Закон № 2620) страхова виплата у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи (діяльності).
27 Вересня, 2024 р., 09:29
Подати заяву на недоотриману пенсію за померлого пенсіонера можна як безпосередньо у сервісному центрі Пенсійного фонду України, так і дистанційно: через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 (із змінами)). Перелік документів, які людина має надати для виплати їй недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера, є однаковим при особистому і онлайн зверненні. Разом із заявою надається свідоцтво про смерть, документи які підтверджують родинні стосунки з померлим пенсіонером, документ, що посвідчує особу заявника, реквізити банківського рахунку. Крім того, члени сім’ї надають паспорт або інші документи, які засвідчують їхнє місце проживання з пенсіонером на день його смерті. Непрацездатні члени сім’ї померлого пенсіонера подають документи, що засвідчують перебування на його утриманні. Якщо недоотримана пенсія увійшла до складу спадщини (крім пенсій, призначених відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, які не включаються до складу спадщини і виплачуються за зверненнями, що надійшли не пізніше 6 місяців після смерті пенсіонера), то для її одержання до документу, що посвідчує особу заявника, і свідоцтва про смерть, також додається свідоцтво про право на спадщину
26 Вересня, 2024 р., 08:57
Довідку про доходи пенсіонера можна отримати не виходячи з дому.
23 Вересня, 2024 р., 15:06
Відповідно до пункту 78 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” (далі – Положення), після закінчення строку отримання житлової субсидії уповноважені органи самостійно здійснюють призначення житлової субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому періоді, крім окремих категорій домогосподарств, зокрема: - які отримують житлову субсидію за місцем фактичного проживання як внутрішньо переміщені особи; - у складі яких є задекларовані особи; у складі яких кількість фактично проживаючих зареєстрованих (задекларованих) осіб менша, ніж кількість зареєстрованих осіб; - які звертаються за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива; - які орендують житлове приміщення для проживання і звертаються за житловою субсидією на оплату житлово-комунальних послуг. Згідно з пунктом 50 Положення для призначення житлової субсидії виконавці комунальних послуг надають на запит органу Пенсійного фонду України відомості про забезпеченість громадян послугами, а також про ціни і тарифи на них. Пунктом 60 Положення передбачено, що уповноважений орган не призначає житлову субсидію на житлово-комунальні послуги, що надаються виконавцями комунальних послуг, які не подали відомостей про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугамиВідповідно до пункту 91 Положення у разі зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, подаються нові заява та декларація. Отже, враховуючи вимогу пункту 90 Положення, про те, що громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати орган Пенсійного фонду України про зміну переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, а також вимогу пункту 91 Положення щодо подання нової заяви та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (далі – декларація), у разі зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг призначення житлової субсидії на наступний період здійснюється без врахування послуг, не зазначених у заяві. Для призначення житлової субсидії з урахуванням таких послуг особа має подати нову заяву та декларацію.