Програма розвитку розподіленої генерації, енергозбереження та енергоефективності для власного споживання електроенергії об’єктами комунальної власності Арбузинської селищної ради на 2025-2027 роки
АРБУЗИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
Миколаївської області
РІШЕННЯ
від 13 грудня 2024 року №4 с-ще Арбузинка |
XLVІІІ позачергової сесії дев’ятого скликання |
Про затвердження Програми розвитку
розподіленої генерації, енергозбереження
та енергоефективності для власного
споживання електроенергії об’єктами
комунальної власності Арбузинської
селищної ради на 2025-2027 роки
Керуючись пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Законів України «Про енергозбереження», «Про енергетичну ефективність», «Про альтернативні джерела енергії», «Про альтернативні види палива, відповідно до рішення виконавчого комітету Арбузинської селищної ради від 09.12.2024 № 354___ «Про схвалення проекту рішення Арбузинської селищної ради «Про затвердження Програми розвитку розподіленої генерації, енергозбереження та енергоефективності для власного споживання електроенергії об’єктами комунальної власності для власного споживання електроенергії об’єктами комунальної власності Арбузинської селищної ради на 2025- 2027 роки», з метою реалізації заходів спрямованих на підвищення енергоефективності в бюджетних та житлово- комунальних сферах, враховуючи висновки постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів, регуляторної політики. Арбузинська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму розвитку розподіленої генерації, енергозбереження та енергоефективності для власного споживання електроенергії об’єктами комунальної власності для власного споживання електроенергії об’єктами комунальної власності Арбузинської селищної ради на 2025- 2027 роки (далі – Програма) (додаток).
2. Фінансування заходів Програми здійснювати за рахунок коштів місцевого бюджету, коштів залучених інвесторів, коштів, що незаборонені чиним законодавством.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів, регуляторної політики.
Селищний голова Євгеній ТРАВЯНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від 13.12.2024 №4
ПРОГРАМА
розвитку розподіленої генерації, енергозбереження та енергоефективності для власного споживання електроенергії об’єктами комунальної власності Арбузинської селищної ради
на 2025-2027 роки
- ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1 |
Законодавча база, назва документа органу виконавчої влади розроблення Програми |
Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про енергозбереження», «Про енергетичну ефективність», «Про альтернативні джерела енергії», «Про альтернативні види палива» |
2 |
Ініціатор Програми |
Відділ архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, соціально-економічного розвитку, інвестицій та проєктування виконавчого комітету Арбузинської селищної ради |
3 |
Розробник Програми |
Відділ архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, соціально-економічного розвитку, інвестицій та проєктування виконавчого комітету Арбузинської селищної ради |
4 |
Учасники Програми |
КНП «Арбузинська центральна лікарня» Арбузинської селищної ради, відділ освіти, культури, молоді та спорту Арбузинської селищної ради, КП « Вода- АР», територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Арбузинської селищної ради |
5 |
Відповідальні виконавці Програми |
Виконавчі органи селищної ради за напрямками роботи: КНП «Арбузинська центральна лікарня» Арбузинської селищної ради, відділ освіти, культури, молоді та спорту Арбузинської селищної ради, КП « Вода- АР», територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Арбузинської селищної ради |
6 |
Організації- співвиконавці Програми |
Виконавчий комітет Арбузинської селищної ради, заклади охорони здоров’я, відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету селищної ради, КП «Вода-АР», територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Арбузинської селищної ради. |
7 |
Мета Програми |
Зменшення споживання енергоресурсів з традиційних джерел енергії за рахунок використання розподіленої генерації, комунальної власності Арбузинської селищної ради. |
8 |
Терміни реалізації Програми |
2025-2027 роки |
9 |
Загальний обсяг фінансування, необхідного для реалізації Програми, всього, грн |
|
10 |
Кошти бюджету Арбузинської територіальної громади, грн |
В межах бюджетних асигнувань |
10.1 |
Кошти державного бюджету, грн. |
В межах бюджетних асигнувань |
10.2 |
кошти інших джерел (інвестиційні кошти), грн. |
Будуть визначені в процесі реалізації Програми |
11. |
Очікувані результати виконання |
Зменшення витрат на закупівлю електричної енергії. |
-
- Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Аналіз інформації та статистичних даних
У розвитку сучасного суспільства одну з найважливіший ролей відіграє енергетика.
Війна внесла свої корективи та завдала значних збитків енергетичній системі України та світовим енергетичним ринкам. Перебої у постачанні енергоресурсів країною агресором спричинила стрибок світових цін на енергоносії, від чого найбільше постраждала Європа. Програма декарбонізації опинилася на межі зриву, оскільки європейські країни відновлюють вугільну генерацію, щоб збалансувати свої енергосистеми. Водночас будь-яка криза несе нові можливості. Однак для того, щоб енергетичний сектор України був стійким та успішно розвивався, потрібне стратегічне планування та зміна політики. Однією з найбільш гострих проблем України на сучасному етапі її розвитку є проблеми стабільного енергозабезпечення та ефективного використання енергоресурсів від вирішення яких значною мірою залежить рівень економічного і соціального розвитку суспільства. Наразі в Україні зростає вплив чинників, що спонукають до енергозбереження: постійне зростання цін на енергоносії, нераціональне та неефективне використання паливно-енергетичних ресурсів, руйнування енергетичних мереж внаслідок воєнних дій російської федерації та встановлення графіків відключення від мережі всіх видів споживачів, обмеженість фінансових ресурсів на впровадження енергоефективних технологій та обладнання.
Енергозбереження на сучасному етапі – це не просто дбайливе витрачання енергії і палива, це політика, яка бере за основу науковий погляд на процеси виробництва, розподілу та використання енергії, праці, основних фондів, сировини та матеріалів. Для Арбузинської територіальної громади як і для багатьох інших громад України, характерною є значна енерговитратність економіки, комунальної та бюджетної сфер.
Серед причин, які негативно впливають на зниження енерговитрат, слід виділити: постійне зростання вартості енергоресурсів, недостатність коштів у місцевих бюджетах на впровадження енергоощадних та енергоефективних заходів у бюджетній сфері, відсутність централізованої роботи в напрямі розвитку розподіленої генерації ,енергозбереження та енергоефективності, неповне оснащення бюджетних установ засобами обліку та регулювання споживання енергоносіїв, низькі теплоізоляційні характеристики будівель, відсутнє використання альтернативних джерел енергії (сонячні батареї) та занадто низький рівень використання альтернативних видів палива.
У комунальній власності громади перебуває 37 об’єктів нерухомості, переважна частина яких побудована в 70-80 роки минулого століття та не відповідає сучасним вимогам щодо енергозаощадження, відповідно в цих будівлях- низький рівень енергоефективності.
Війна значно прискорила інтеграцію енергетичної системи України до Європейської мережі операторів системи передачі електроенергії. Готовність Європи об’єднати мережі під час війни свідчить про те, що українську енергомережу вважають дуже стійкою: і справді, досі не було проблем з її стабільністю. Інтеграція відкриває нові можливості для співпраці у сфері торгівлі електроенергією.
Отож, відновлювальна енергетика займає провідний напрямок розвитку, оскільки вона впливає на зростання економіки, екологію та як наслідок, життєзабезпечення людства.
Основне споживання енергоносіїв у бюджетних будівлях припадає на опалення, яке пов’язане із значними тепловтратами через вікна, стіни, дах, підлогу. Економія ресурсів і зниження тепловтрат у першу чергу досягатиметься за рахунок енергоефективних заходів у системах опалення, вентиляції і кондиціювання повітря. Вирішення порушених проблемних питань потребує значних інвестицій, які в період збройного конфлікту громада самостійно профінансувати не спроможна. Загалом витрати на енергоресурси в бюджетній сфері Арбузинської територіальної громади за 9 місяців 2024 року більші ніж за 9 місяців 2023 року.
При цьому найбільше використання енергетичних ресурсів в грошовому вимірі було в сфері медицини, освіти, житлово- комунальному господарстві.
Будівництво сонячних електростанцій (далі - СЕС) дозволить зменшити витрати на закупівлю електричної енергії із зовнішньої мережі за рахунок заміщення частини споживання електроенергії, виробленої з власної СЕС.
Встановлення власного джерела живлення з приєднанням до внутрішніх електричних мереж споживача дозволяє значно заощаджувати кошти на закупівлю електричної енергії, крім цього дає змогу зменшити залежність від природних монополістів – операторів систем розподілу. Ще однією вагомою перевагою споживання електроенергії з власного джерела живлення – сонячної електростанції є те, що підприємство виробляє свою товарну продукцію на чистій енергії .
-
- Аналіз нормативно – правової бази
Програма узгоджується нормативно – правовими актами України, а саме: Законами України «Про ринок електричної енергії», «Про альтернативні джерела енергії», «Про енергозбереження», постановою НКРЕКП «Про затвердження Кодексу систем розподілу».
Постійний ріст тарифів на постачання та розподіл електричної енергії, збільшення закупівельної ціни електричної енергії (як товару), залежність від природної монополії на ринку електроенергії, спонукає до пошуку шляхів енергетичної. Підвищення енергоефективності з одночасним сприянням зеленій енергетиці та ринковій конкуренції - це дозволить енергетичному сектору стати масштабною рушійною силою умовах майбутнього зростання України.
Прийняття Програми, дасть необхідність, яка має характерний намір політики відновлення та переходу на альтернативні джерела енергії та ґрунтується на можливості зменшення залежності від невідновлюваних джерел енергії, зменшенням кінцевої вартості електроенергії для споживача та необхідності зменшення негативного впливу на навколишнє середовище за рахунок зменшення споживання електроенергії.
Будівництво СЕС на об’єктах комунальної власності Арбузинської селищної ради дозволить зменшити витрати на закупівлю електричної енергії з зовнішньої мережі за рахунок заміщення частини споживання електроенергії з традиційних джерел на електроенергією вироблену з власної сонячної електростанції та забезпечить їх стале функціонування.
Окремо слід зазначити, що децентралізація електропостачання – стратегічно важливий напрямок держави, оскільки зменшення власного електроспоживання з традиційних джерел енергії за рахунок переходу на альтернативні джерела енергії, що встановлені поблизу споживача, потенційно призводять до розвантаження електричних мереж операторів систем розподілу, зменшуючи втрати в них.
Виконання стратегічних і оперативних завдань Програми дозволить громаді розбудовувати власну енергетичну систему за принципом «енергетичного острову», що дозволить мінімізувати залежність від зовнішніх енергетичних систем для підвищення енергетичної безпеки та безперебійності постачання електроенергії, що є надзвичайно актуальним сьогодні, оскільки спостерігається чітка тенденція до збільшення тривалості відмов в електропостачанні мережами операторами систем розподілу, що підтверджується даними Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та житлово– комунальних послуг (далі – НКРЕКП).
- Визначення мети Програми
Мета Програми - оптимізація споживання енергоресурсів, підвищення енергоефективності в бюджетних та житлово- комунальних сферах, скорочення видатків з місцевого бюджету на оплату енергоресурсів шляхом проведення заходів з енергоефективності та використання джерел відновлювальної енергії на обєктах комунальної власності Арбузинської селищної ради. Зменшення споживання енергоресурсів з традиційних джерел енергії за рахунок використання розподілу генерації, енергозбереження та енергоефективності, а також скорочення викидів СО2 об’єктами комунальної власності Арбузинської селищної ради.
- Пріоритетні завдання Програми
- Встановлення сонячних панелей на об’єктах бюджетної сфери.
- Встановлення сонячних панелей на об’єктах житлово- комунального господарства.
- Застосування альтернативних джерел енергії для автономізації енергопостачання.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, строки та етапи виконання Програми
Проблема енергозбереження в умовах збройного конфлікту набула особливої актуальності і безпосередньо пов’язана з енергобезпекою країни, загалом, та громади, зокрема, та потребує комплексного підходу до її вирішення. Питання енергозбереження Арбузинської територіальної громади заплановано вирішувати наступними шляхами:
розвиток та вдосконалення системи розподіленої генерації, енергоменеджменту в громаді;
формування орієнтованого на енергоефективність світогляду громади на всіх рівнях суспільного життя;
використання альтернативних джерел енергії для зменшення споживання електроенергії в окремих комунальних установах;
проведення заходів з термомодернізації приміщень навчальних закладів та адміністративних будівель громади.
За рахунок здійснення комплексу вищезгаданих заходів мінімізуються необґрунтовані втрати енергоресурсів, зменшиться енергоспоживання та буде забезпечене раціональне використання бюджетних коштів на оплату енергоносіїв.
5. Перелік завдань і заходів Програми, строки її виконання
Виконання Програми здійснюватиметься шляхом реалізації заходів у рамках визначених завдань .
Реалізація Програми передбачає здійснення розроблених заходів на 2025-2027 роки протягом трьох років.
6. Аналіз впливу заходів Програми на соціально-економічне становище
Україна переживає період безпрецедентної нестабільності, де енергетична безпека та перехід від енергетичної кризи має бути одними із головних пріоритетів. Для цього негайні дії з розвитку енергетичного сектору потрібно спрямувати на пом’якшення ймовірних ризиків і підготовку до них та максимальне використання енергії, в тому числі і відновлювальної енергії, яка існує між енергетичними секторами України та Європи. Через війну Україна практично обмежена у своїй спроможності проводити глибокі реформи, запускати великі Програми та інвестувати або залучати значні приватні інвестиції в енергетичний сектор. Тому багато перспективних можливостей відкриються лише після закінчення війни.
Однак, сьогодні, розподіленої генерації, сонячна енергетика набирає великих обертів і стає одним з найбільш перспективних напрямів розвитку альтернативної відновлюваної енергетики в Україні, в першу чергу, за рахунок наявності значного енергетичного потенціалу та науково – технічної і промислової бази, а також стійкій енергетичній системі.
СЕС можуть достатньо ефективно експлуатуватися протягом всього року, проте максимально ефективно протягом 7 місяців на рік (з квітня по жовтень).
СЕС використовують енергію світлового потоку, яка природним шляхом потрапляє на фотоелементи й перетворюється в електричну енергію. Головний плюс таких електростанцій – екологічність і повна відсутність шкідливих викидів в атмосферу. Основним недоліком сонячних електростанцій можна вважати нерівномірність одержуваної потужності протягом доби або інших тимчасових періодів. Вночі, в похмуру або дощову погоду вироблення електроенергії значно зменшується або припиняється.
Дахові СЕС для власних потреб складаються із мережевих інверторів, фотоелектричних модулів та металоконструкцій, на яких вони закріплені.
В денний період часу, коли є споживання, а також сонячна активність, розумний лічильник зчитує інформацію про потужності споживання енергії об'єктом, передає цю інформацію інвертору, який, в свою чергу, збільшує або зменшує свою вихідну потужність, щоб забезпечити необхідну кількість енергії, яку зараз потребує споживач.
Проведені представниками спеціалістами обстеження у закладах охорони здоров’я, закладах освіти, територіальному центрі надання соціальних послуг ( будинок пристарілих) та комунальних підприємствах Арбузинської селищної ради та сформовані відповідні аналітичні висновки по визначенню оптимальної потужності, дали змогу зрозуміти, що влаштування дахових СЕС для забезпечення власних потреб бюджетних закладів та комунального підприємства на першому та другому етапах виконання Програми дозволить на 20-25 % зменшити споживання електричної енергії з традиційних джерел енергії, а після виконання третього етапу Програми цей показник може бути збільшений .
Оскільки обсяг заощаджених коштів за використану електроенергію, напряму залежить від обсягу електроенергії, яка буде вироблена станцією. Важливим є постійний моніторинг стану основного обладнання СЕС та виконання регламентних робіт з технічного обслуговування.
Організатором енергобалансу закладу охорони здоров’я, відділу освіти або комунального підприємства, на якому будуть влаштовані СЕС для власних потреб, передбачається ліцензіат з постачання електричної енергії, що надійде з зовнішніх мереж.
Виконання Програми заплановано розділити умовно на три етапи:
Протягом 2025-2027 років, заплановано будівництво дахових сонячних електростанцій для власних потреб в комунальних некомерційних
підприємствах - закладах охорони здоров’я та в закладах освіти, культури, молоді та спорту Арбузинської селищної, територіальний центр соціального обслуговування ( надання соціальних послуг) Арбузинської селищної ради а саме:
- Комунальне некомерційне підприємство «Арбузинська центральна лікарня» Арбузинської селищної ради (далі – терапевтичне, хірургічне відділення, центр первинної медико-санітарної допомоги - 2025 рік.
- Комунальний заклад дошкільної освіти « Пролісок»- 2026 рік.
- Арбузинський ліцей № 2 ім. Т.Г. Шевченко-2025 рік.
- Територіальний центр соціального обслуговування ( надання соціальних послуг - відділення для підопічних)- 2026-2027 рік.
А також в комунальних закладах Арбузинської селищної ради
- КП «Вода – АР» - 2026 рік.
- КП «Арбузинський ККП» - 2027 рік
Першочергово передувало обстеження об’єктів, виконання розрахунків інсоляції, проведення техніко-економічного обґрунтування по кожному з об’єктів. Будівництво СЕС для власних потреб, включаючи виготовлення проєктно-кошторисної документації, проведення відкритих торгів, та за наявності всіх необхідних матеріалів . Завершення реалізації першого етапу Програми заплановано у 2025 році
Другий етап реалізації Програми (2025-2026 рр.) передбачає одночасно з будівництвом сонячних електростанцій для власних потреб на об’єктах комунальної власності Арбузинської селищної ради. Метою даного виду робіт - моніторинг та облік споживання електроенергії підприємством при впровадженні енергоефективних заходів. Автоматизація такого процесу вплине на зменшення використання людського ресурсу, що сприятиме її економії, раціональному використанню та зменшенню витрат підприємства на її закупівлю.
Для оцінки економічного ефекту від будівництва таких електростанцій необхідно буде розробити фінансову модель, що дозволить прогнозувати обсяги зекономлених коштів внаслідок заміщення електроенергії, що споживається сонячними електростанціями. Така модель має враховувати наступні параметри:
− капітальні витрати на будівництво СЕС;
− вартість оперативно-технологічного обслуговування;
− обсяг заощаджених коштів внаслідок заміщення власного споживання електроенергією з СЕС з урахуванням динаміки зміни тарифу на лічильнику споживача.
Реалізувавши проєкти з будівництва СЕС на обраних об’єктах комунальних підприємств Арбузинської селищної ради дозволить забезпечити споживання більше 15% чистої електроенергії в енергобалансі об’єктів, де будуть встановлені СЕС.
На третьому етапі реалізації Програми (2025 – 2027 роки) заплановано влаштування систем накопичення енергії для збільшення обсягу заміщення електроенергії виробленої на СЕС які були влаштовані на першому та другому етапі реалізації Програми.
Збільшення відсоткового співвідношення заміщення електроенергією з СЕС енергії з традиційних джерел залежить від ряду параметрів, зокрема, співпадіння графіків споживання підприємством та генерування електроенергії з СЕС. Для подальшого збільшення відсотку заміщення необхідно максимально збільшити співпадіння в часі таких графіків за рахунок перенесення генерації СЕС в години споживання, шляхом встановлення промислових накопичувачів. Визначення оптимальних характеристик по потужності та ємності систем накопичення енергії (далі – СНЕ) залежить від функцій, які вони повинні виконувати. В рамках Програми передбачається задіяння СНЕ для:
− збільшення відсотку заміщення споживання чистою електроенергією за рахунок переносу надлишкових обсягів генерування СЕС в години споживання електроенергії з високою ціною;
− підвищення надійності та безперебійності електропостачання бюджетних закладів та комунальних підприємств Арбузинської територіальної громади; Будівництво та встановлення СНЕ з введенням додаткових потужностей сонячних електростанцій дозволить замістити до 40 %.
- Зв’язок із стратегічними документами розвитку Арбузинської територіальної громади, Миколаївської області і держави
Основні завдання Програми узгоджуються з європейськими, державними та місцевими стратегічними документами.
Зокрема, завданнями та цілями щодо впровадження джерел альтернативної енергетики, які задекларовані в Директиві 2009/28/ЄС Європейського Парламенту та Ради про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлюваних джерел, реалізації державної політики щодо впровадження альтернативних джерел енергії, які викладені в Законі України «Про альтернативні джерела енергії».
Арбузинська територіальна громада, приєднавшись до таких європейських ініціатив, як «Європейська Енергетична Відзнака» та «Угода Мерів щодо клімату та енергії» виявила свою готовність розділити з іншими партнерами відповідальність щодо:
− зменшення наслідків зміни клімату;
− підвищення рівня енергоефективності у громаді;
− нарощування використання відновлюваних джерел енергії;
− забезпечення сталого енергоефективного розвитку та розподілу генерації на найвищому європейському рівні.
- Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координація виконання заходів покладається на відділ архітектури містобудування, житлово комунального господарства, благоустрою, соціально-економічного розвитку, інвестицій та проектування виконавчого комітету селищної ради.
Контроль виконання Програми здійснює постійна комісія селищної ради з питань планування бюджету і фінансів, регуляторної політики.
- Оцінка фінансових, матеріально технічних, трудових ресурсів, необхідних для виконання Програми
Фінансування Програми здійснюється в межах коштів, затверджених у селищному бюджеті територіальної громади на зазначені цілі та за рахунок інших джерел ,не заборонених законодавством України( грантові кошти, кошти партнерів ,кошти обласного бюджету тощо ).
Конкретні обсяги видатків на реалізацію заходів Програми можуть уточнюватися під час формування та затвердження місцевого бюджету територіальної громади на наступний період.
____________________________________________________________________
Напрями діяльності заходи/проекти Програми
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів Програми |
Термін виконання заходу, з розбивкою по роках |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Орієнтовані обсяги фінансування, всього, тис. грн |
Орієнтовані обсяги фінансування в розрізі років реалізації програми, тис. грн |
Очікуваний результат |
||||
2025 р. |
2026 р. |
2027р. |
|
Потужність установки, ( МВт) |
||||||||
|
Встановлення сонячних панелей на об’єктах бюджетної сфери |
1.1.Будівництво дахової сонячної електростанції для власного споживання електроенергії комунальним некомерційним підприємством «Арбузинська центральна лікарня» (терапевтичне, хірургічне відділення, приміщення первинної медико санітарної допомоги), Миколаївська область, Первомайський р-н, с-ще Арбузинка, вул. Центральна 88 (у тому числі виготовлення ПКД) |
2025 р. |
Арбузинська селищна рада, КНП «Арбузинська центральна лікарня». Арбузинської селищної ради |
Бюджет Арбузинської територіальної громади; інвестиційні кошти .кошти не заборонені законодавством України |
|
|
- |
- |
- |
0,26 МВт |
Зменшення споживання електроенергії до 20-25 % від загального споживання електроенергії з надання якісних медичних послуг.
Надання якісних освітніх послуг, зменшення енергоресурсів,зменшення бюджетних коштів на сплату електроенергії |
1.2. Будівництво дахової сонячної електростанції для власного споживання електроенергії Арбузинським ліцеєм № 2 ім. Т.Г.Шевченко, Миколаївська область, Первомайський р-н, с-ще Арбузинка вул. Шевченко, 191 ( у тому числі виготовлення ПКД) |
2025 р. |
Арбузинська селищна рада,, Відділ освіти, культури, молоді та спорту Арбузинської селищної ради
|
Бюджет Арбузинської територіальної громади; інвестиційні кошти, кошти не заборонені законодавством України |
|
|
- |
- |
- |
0,15МВт |
|||
1.3. Будівництво дахової сонячної електростанції для власного споживання електроенергії в комунальному закладі дошкільної освіти «Пролісок» Миколаївська область, Первомайський р-н, с-ще Арбузинка, вул. Центральна, 80 ( у тому числі виготовлення ПКД) |
2026 р. |
Арбузинська селищна рада. Відділ освіти, культури ,молоді та спорту Арбузинської селищної ради. |
Бюджет Арбузинської територіальної громади; інвестиційні кошти, кошти не заборонені законодавством України |
|
|
- |
- |
- |
0.1 МВт |
Зменшення споживання електроенергії з традиційних джерел енергії до 30 % від загального споживання електроенергії |
||
2 |
Встановлення сонячних панелей на комунальних підприємствах |
1.4. Будівництво дахової сонячної електростанції для власного споживання електричної енергії на артезіанській свердловині № 340 Миколаївська область, Первомайський р-н, с-ще Арбузинка, вул. Садова, 80 «А» (у тому числі виготовлення ПКД) |
2026 р. |
Арбузинська селищна рада, КП « Вода-Ар» |
Бюджет Арбузинської територіальної громади; інвестиційні кошти ,кошти не заборонені законодавством України |
|
|
|
|
|
|
Забезпечення водою населення громади, зменшення витрат на електроенергію.
Забезпечення населення водою ,зменшення витрат на електроенергію. |
1.5.Будівництво дахової сонячної електростанції для власного споживання електричної електроенергії на артезіанській свердловині № 398 Миколаївська область, Первомайський р-н, с-ще Арбузинка, вул. Молодіжна (у тому числі виготовлення ПКД |
2026 р. |
Арбузинська селищна рада, КП «Вода-Ар» |
Бюджет Арбузинської територіальної громади; інвестиційні кошти, кошти не заборонені законодавством України |
|
- |
|
- |
- |
- |
|||
1.6.Будівництво дахової сонячної електростанції для власного споживання електричної електроенергії на артезіанській свердловині № 5 Миколаївська область, Первомайський р-н, с-ще Арбузинка, вул. Хліборобна (у тому числі виготовлення ПКД) |
2026 р. |
Арбузинська селищна рада, КП «Вода- АР» |
Бюджет Арбузинської територіальної громади, інвестиційні кошти, кошти не заборонені законодавством України |
|
- |
|
- |
- |
- |
Зменшення споживання електроенергії енергії до 30 % від загального споживання електроенергії забезпечення населення водою |
2 |
Встановлення сонячних панелей на комунальних підприємствах |
1.7.Будівництво сонячної дахової електростанції для власного споживання електричної електроенергії на артезіанській свердловині№ 1 Миколаївська область, Первомайський р-н, с-ще Арбузинка, вул. Учительська ( у тому числі виготовлення ПКД) |
2025 рр. |
Арбузинська селищна рада, КП « Вода- АР» |
Бюджет Арбузинської територіальної громади, власні кошти підприємств; інвестиційні кошти , кошти не заборонені законодавством України. |
|
- |
|
- |
- |
Зменшення споживання електроенергії з традиційних джерел енергії до 30 % від загального споживання електроенергії закладом ,забезпечення населення водою |
|
3 |
Встановлення сонячних панелей |
3.1.Встановлення систем накопичення енергії з введенням додаткових потужностей сонячної електростанції на будівлі проживання підопічних Територіального центру соціального обслуговування( надання соціальних послуг). Миколаївська область ,Первомайський р-н, с-ще Арбузинка, пров. Травневий, 18 ( у тому числі виготовлення ПКД). |
2026- 2027 рр. |
Заклад соціального захисту. Територіальний центр соціального обслуговування населення ( надання соціальних послуг- відділення для проживання підопічних) |
Бюджет Арбузинської територіальної громади, власні кошти підприємств; інвестиційні кошти . кошти не заборонені законодавством України |
|
- |
- |
- |
- |
- |
Зменшення до 30 % споживання електроенергії і надання якісних соціальних послуг жителям громади, постійне тепло для проживаючих підопічних територіального центру |
4 |
Встановлення твердопаливної котельні |
1.Встановлення модульної твердопаливної котельні БМК 1000 КЗ спеціалізованої мистецької освіти « Арбузинська музична школа» Арбузинської селищної ради, Адміністративне приміщення селищної ради. Миколаївська область, Первомайський р-н ,с-ще Арбузинка, вул. Центральна, 10 |
2025 р |
Заклад музичної освіти де навчаються 82 дитини , працівники селищної ради-48 осіб. |
Бюджет Арбузинської територіальної громади ,інвестиційні кошти, кошти не заборонені законодавством України |
|
|
|
|
|
1 МВт |
Надання якісних освітніх послуг, зменшення споживання електроенергії до 30 %. |
5 |
Встановлення зарядних станцій |
Встановлення зарядних станцій FcoFow DELTA 2 |
2025р |
Заклади освіти :Агрономійський ліцей, Новоселівський ліцей,Новокрасненський ліцей, адміністративне приміщення Арбузинської селищної ради |
Інвестиційні кошти, кошти не заборонені законодавством України ,бюджет Арбузинської територіальної громади |
|
|
|
|
|
|
Безперебійне електропостачання зарядної станції, що забезпечить резервне живлення для мобільних пристроїв , освітлення та інших необхідних приладів у разі відключення електроенергії |
Наскрізні теми
Наскрізні теми |
Оптимальне управління фінансами. |
Приоритизація наскрізної теми |
Реалізація Програми є першим кроком до зменшення витрат на комунальні послуги, а також дозволить залучати інвестиції міжнародних банків для фінансування подібних проектів з децентралізації споживання електроенергії та реалізації енергоефективності. |
Заходи |
Комплексна послуга з електрозабезпечення об’єкта споживання, що дасть змогу зменшити витрати на закупівлю електроенергії з зовнішніх електричних мереж, полягає в будівництві СЕС, що приєднана безпосередньо до внутрішніх електричних мереж. Будівництво нового об’єкта генерації – процес складний, що потребує ґрунтовної технічної аналітики будівлі, на даху якої планується спорудження, окрім цього необхідно виконати аналіз графіків споживання електроенергії. Наступним кроком після отримання відповідних висновків щодо доцільності і можливості встановлення необхідно підготувати проєкт будівництва. Реалізація нового об’єкта закінчується пуско- налагоджувальними роботами. Такий об’єкт генерації дозволить значно заощаджувати на обсягах спожитої електроенергії. Оскільки обсяг заощаджених на електроенергії коштів напряму залежить від обсягу електроенергії, що буде вироблена електростанцією, важливим є постійний моніторинг технічного стану основного обладнання станції та виконання регламентних робіт з технічного обслуговування. |
Очікувані результати |
Будівництво власного об’єкта генерації – СЕС, є однозначно привабливою інвестицією, що забезпечує термін окупності до 5 років при незмінному тарифі, хоча статистика демонструє середньорічний приріст на рівні 10 %. Очікується також зменшення видатків на закупівлю електроенергії для закладів з традиційних джерел енергії. |
Просторовий вимір
Всі заходи та проекти, які заплановані Програмою, будуть впроваджені в бюджетних закладах та комунальних підприємствах на території Арбузинської територіальної громади.
Система управління та контролю за ходом виконання Програми
Відповідальними за здійснення запланованих Програмою заходів, забезпечення їхньої реалізації в повному обсязі та у визначені терміни є виконавчі органи селищної ради, бюджетні заклади та комунальні підприємства Арбузинської селищної ради, згідно з завданнями Програми. Відповідальним виконавцем за збір інформації – відділ архітектури, містобудування, житлово- комунального господарства, благоустрою, соціально-економічного розвитку, інвестицій та проектування виконавчого комітету селищної ради котрий координує свою діяльність з іншими виконавчими органами, підприємствами та організаціями задіяними в реалізації Програми.
Відповідальні комунальні заклади і підприємства за виконання програмних заходів щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформують відділ архітектури, містобудування житлово- комунального господарства, благоустрою, соціально- економічного розвитку, інвестицій та проектування виконавчого комітету селищної ради про стан виконання заходів.
У разі потреби відповідальний виконавець розробляє пропозиції щодо доцільності продовження заходів, включення додаткових заходів, уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, строків виконання заходів.
Внесення змін до Програми здійснюватиметься за процедурою внесення змін до місцевих нормативних актів. Звіт про хід виконання Програми щорічно виноситься на розгляд селищної ради.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється в порядку, встановленому бюджетним законодавством України.
___________________________________